miércoles, 6 de abril de 2011

ACTIVITAT 8. FITES DELS DESENVOLUPAMENT COGNITIU (PIAGET)

DESENVOLUPAMENT COGNITIU DE 0 A 2 ANYS. LA INTEL·LIGÈNCIA SENSORIOMOTRIU:


Els esquemes son pautes d'acció diferenciables, repetibles i millorables. Piaget distingeix dos tipus d'esquemes:
-Esquemes d'acció o accions físiques.
-Esquemes de representació o accions mentals, que són esquemes d'acció interiortzats.

El desenvolupamentt tendeix a la transformació i adequació dels esquemes d'acció, acomodant els objectes.

Assimilació: Els objectes de l'exterior s'incorporen a l'estructura mental a travès dels sentits i les accions.S'introdueix informació.

Acomodació: L'infant modifica els seus esquemes adequadant-los a nous objectes i situacions.És una conducta més adaptada i intel·ligent que l'assimilació. Hi ha reestructuració.

Substadis de la intel·ligència sensoriomotriu:

Subestadi 1. de 0 a 1 més, d'aquest subestadi destacaria els reflexos, postures i sensacions innates del nounat, com el reflex de succió.

Subestadi 2. de 1 a 4 mesos, d'aquest subestadi destacaria les accions centrades en el seu propi cos en un intent de reproduir-les, quant anteriorment s'han fet a l'atzar i les coordinacions intersensorials, es a dir, coordinació entre tots els seus sentits (ull- ma, cos-vista).

Subestadi 3. de 4 a 8 mesos, d'aquest subestadi destacaria que la finalitat d'una acció no és plantejada per endavant, sinó només com a repetició de l'acte.
També destacaria, que no hi ha permannència de l'objecte, pero començar a mostrar conducta de busqueda,per trobar un objecte amagat.

Subestadi 4. de 8 a 12 mesos. d'aquest subestadi destacaria la coordinació de dos esquemes en un acte únic, a diferència de l'alte estadi hi ha intencionalitat,pot separar entre els mitjans i fins i enllaçar diferents esquemes per aconseguir l'objectiu últim.

Subestadi 5. de 12 a 18 mesos, d'aquest subestadi destacaria la conservació i permanència del objecte, si l'infant veu amagar un objecte unes vegades en un lloc i unes altres en un lloc diferent, el cerca correctament, si no el veu amagar, encara té problemes per trobar-lo.
També destacaria la clara diferenciació de l'assimilació i l'acomodació.

Subestadi 6. de 18 a  24 mesos, d'aquest subestadi destacaria la invenció, com a conseqüència de la combinació mental, i la representació.
També destacaria que l'objecte es conserva i es fa permanent, els objectes tenen identitat pròpia, independents d'ell.
El Joc simbòlic apareix i la imitació diferida, el nen és capaç de substituir un objecte per altre o bé imitar un model quant no hi és.

Substadis de la intel·ligència preoperatòria:

Subestadi 1. de 2 a 4 anys,d'aquest subestadi destacaria el pensament simbòlic i preconceptual, l'infant comença amb l'utilització de les primeres paraules amb valor representatiu,
Destacaria que per l'infant quan veu un objecte que experimenta un canvi, encara que sigui superficial no es capaç de conservar la seva identitat.
També resaltaria que el raonament del nen es centra solament en un concepte o situació.

Subestadi 1. de 4 a 7 anys,d'aquest subestadi destacaria el pensament intuitiu,augmenta la coordinació de les relacions representatives, el raonament del nen aconsegueix un grau de reversibilitat.
També destacaria el animisme, atribuir vida a objectes inanimats,el realisme infantil, es la indiferenciació entre el món psìquic i el món físic i el artificialisme, creure que totes les coses han estat fabricades per l'home,totes tres molt comunes en els infants d'aquesta edat.





4 comentarios:

  1. Hola Rosi!
    Hem posat casi les mateixes coses, m'agrada com has fet el resum, resaltant també en negreta aspectes importants.
    Has fet un bon treball crec que el teu resum és bastant complet.

    ResponderEliminar
  2. M'agrada com ho has resumit! Curt però entenedor!
    Com li he dit a la Sandra això de subratllar allò més important esta molt bé, s'entén millor per què et serveix de guia i no es tot tant homogènia la cosa!

    ResponderEliminar
  3. HOLA ROSI!!!!
    Crec que has fet un molt bon resum, està molt complet i es molt entenedor.
    També resaltes amb negreta allò més important com he fet jo crec que això facilitar la lectura.

    ResponderEliminar
  4. Hola Rosi!!!!
    Me gusta el resumen que has hechos, resaltas las ideas más importante por cada edad, esto no servira de guía para el grupo

    ResponderEliminar